Premiera Life in Bunker - strategii ekonomicznej w stylu Fallout Shelter

Produkcje traktujące o zarządzaniu schronami przeciwatomowymi są ostatnio w modzie.

Wystarczy wspomnieć takie tytuły jak 60 Seconds, Fallout Shelter czy nadchodzące Sheltered. Teraz do tego grona dołączyło Life in Bunker, które tę tematykę realizuje w formie strategii ekonomicznej. Gra właśnie trafiła do sprzedaży w serwisach Steam i Humble Store. W obu kosztuje 15,99 euro, czyli w przeliczeniu około 70 złotych. Projekt ukazał się tylko na pecety i na razie autorzy, czyli ludzie ze studia Flox, nie mają w planach opracowania wydania na inne platformy sprzętowe. Warto wspomnieć, że wśród dostępnych wersji językowych zabrakło polskiej lokalizacji.

Akcja toczy się w bliżej nieokreślonej, ale niedalekiej przyszłości, w jakiś czas po tym jak wojna atomowa przeobraziła naszą planetę w radioaktywne pustkowia. Ocaleli tylko ci, którzy zdążyli schronić się w podziemnych bunkrach i to w zarządcę jednej z takich placówek przychodzi wcielić się graczowi. Jego zadaniem jest zadbanie o to, by oddana pod jego pieczę społeczność przetrwała do momentu, w którym możliwy stanie się powrót na powierzchnię.

W Life in Bunker świat generowany jest proceduralnie przy każdej nowej rozgrywce. Do dyspozycji gracza oddane zostają cztery podziemne piętra, dzięki czemu możemy rozbudowywać schron nie tylko w poziomie, ale także w pionie. Wnętrze placówki zamieszkują postacie, które mogą należeć do jednej z sześciu profesji. Zawód nie jest jednak jedynym elementem determinującym zachowanie i przydatność poszczególnego człowieka. Każdy z mieszkańców posiada także unikalne cechy oraz osobowość.

Podstawowym zadaniem gracza jest sprawne zarządzanie surowcami, takimi jak woda, energia elektryczna, czyste powietrzne, rudy żelaza, jedzenie, śmieci czy materiały budowlane. Przez całą rozgrywkę trapi nas niedostatek wszystkiego, więc każda decyzja musi zostać dobrze przemyślana. Konieczne jest także rozbudowywanie schronu oraz prowadzenie badań nad nowymi technologiami.

Zabawę utrudnia system zdarzeń losowych, który potrafi ściągnąć nam na głowę takie problemy jak infekcje, choroby, spadki napięcia czy awarie sprzętu. Ponadto wraz z upływem czasu mieszkańcy schronu powoli się starzeją i w końcu umierają. Dlatego musimy zadbać o to, aby postacie miały dzieci zdolne przejąć obowiązki swoich rodziców.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-02-26 14:50:09